Algemeen

Van de lichtste bedrijfswagens tot de zwaarste Ecocombi’s: ze worden alle aangedreven door dieselmotoren. Samen met de overheid hebben we de verplichting om de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen in 2020.

Door de huidige voertuigen energiezuiniger te maken, kunnen we al heel wat uitstoot voorkomen. We kunnen aandrijflijnen optimaliseren en de aerodynamica verbeteren. Maar denk ook aan menselijk gedrag: anticiperend rijden scheelt brandstof, uitstoot en onderhoudskosten.

En dan is er nog elektrisch rijden, de keuze voor een hybride voertuig of voor brandstoffen die minder koolstof per eenheid waterstof bevatten, zoals aardgas en biogas. De komende jaren zullen we het spectrum van lichte tot zware voertuigen en bijbehorende gewenste actieradius anders moeten leren bekijken.

Hoe interessant is elektrisch rijden met een vrachtwagen die geen tijd heeft voor een ‘oplaadmoment’ ergens midden op de dag? Wat kunnen we met LNG (Liquid Natural Gas) en LBG (Liquid Bio Gas)? En hoe kunnen we met één transport toch meer lading meenemen? Peter Appel Transport is dagelijks op zoek naar de antwoorden en praktische oplossingen.




 


 
 
 
  • Standplaatsen
  • Sitemap
  • Disclaimer
  • Contact
  • Vacatures